tisdag 3 september 2013

höst mössor

Nytt försök med mössor. Randigt trikåtyg från Ohlssons.
 På bilden är det en uppvikt kant. Men kan även användas nedvikt, som baggymodell.
Är väldigt nöjd med resultatet. Mönstret är egengjort från lite olika mössor här hemma.





Denna gång gjorde jag så att jag sydde ihop alla fyra lagren i toppen på insidan. Så slipper mössan vända sig fel och jag slipper tråckla ihop möss påsen i efterhand.
Har även sytt dit ett litet bomulls band så jag kan namna mössan.







Det gick snabbt och lätt. Undrar hur många mössor barnen kan ha.. Har lite tankar om att sy velour mössor och kanske några fleece fodrade vintermössor.
Bara jag hittar rätt tyg.
Var får jag tag på fina tyger? Än så länge är mitt utbud begränsat till Ohlssons i stan.

2 kommentarer:

  1. Jag köper en hel del från Stoff och Stil i Malmö, som även finns på nätet och på ett par andra ställen i landet. Kolla Tradera också, där säljs mycket barntyger.

    SvaraRadera
  2. Tack för tips! Funderar på om man ska märka kläderna man syr. Med eget namn utanpå, gör du det?

    SvaraRadera