tisdag 28 januari 2014

Omlottbodysar

Jaha då har jag skapat fyra stycken omlottbodysar!! =) 
Trodde nog inte att det skulle gå så bra som det ändå gick. Resultatet är nog ändå helt användbart.
Det svåraste var att kanta! Använde svart muddväv från Ohlssons.

Första resultatet blev lite bubbligt i kanten, för jag glömde att sträcka mudden när jag satte fast den. Dom andra tre blev helt ok. 
Sen var det ett äventyr bara med dessa tryckknappar, finns mängder olika modeller, tänger och pressare för att sätta dit knappar med.  Jag tog hjälp av andra syglada på facebook gruppen "Prematurbarn. Kläder till barn på neonatalavdelningar" Där jag oxå fått ta del av mönster på byxor och bodysar. Tack!



Så nu har jag fyra färdiga set, nästan färdiga att doneras!


Trotts att jag nu är ganska trött i huvudet av allt detta röda tyg, så var jag tvungen att testa en sak till
tossor... :)

så sagt och gjort klippte jag till några tyglappar och svängde ihop en prov tossa.. he he..


 ha ha..

ja.. den är lite fulsöt... :) får se om jag orkar förbättra modellen,
den är fleecefodrad och det blir lite klumpigt i sömmarna när man syr så smått i så tjockt tyg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar