tisdag 28 januari 2014

Mössor och byxor.

Symaskinen går varm om kvällarna, är uppe i projekt "prematurkläder".
Alltså vanliga bebiskläder i små storlekar ca 40/44, som passar små bebisar.
Mer om insamlingen läser du här.

Så här blev mössorna.

Dom är sydda i dubbel trikå, insidan är helsvart. Tygerna är från Ohlssons tyger i Linköping. Egen gjort mönster efter ungefärliga huvudomfång och efter mina storbarnsmössor.
 Har även en namnlapp som jag numera syr dit på mina skapelser, så man kan se vem som är den skyldige. Står fantasifullt nog "Made by Veronica" 
På mössorna hamnde namnlappen i toppen, passade bäst på de här små mössorna än att ha den på sidan.
Jag sydde innertyget lite längre än yttertyget så att det skulle bli en naturlig kant på utsidan för att bryta av det röda lite och matcha byxorna.

Det blev fyra mössor till de fyra byxorna.


Byxorna är i lite olika storlekar några är lite kortare i benen och några är lite lösare i midjemudden, så dom är ganska olika egentligen. Namnlappen har jag satt vid midjemudden.
..så vidare till bodysar.. har aldrig gjort några, men det ska nog gå...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar